| تاثیر یادگیری مبتنی بر پروژه در انگیزش تحصیلی |
| کد مقاله : 1017-5ARCONF (R1) |
| نویسندگان |
|
مینا عنصری * آموزش و پرورش - فرهنگی |
| چکیده مقاله |
| یادگیری مبتنی بر پروژه ( PBL ) به عنوان یک رویکرد آموزشی فعال، به دانش آموزان این امکان را میدهد که از طریق انجام پروژه های واقعی و مرتبط با زندگی، مهارت ها و دانش خود را توسعه دهند. این مقاله به بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر پروژه بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان میپردازد. با مرور ادبیات موجود و تحلیل دادههای تجربی، نشان داده میشود که ( PBL ) میتواند به افزایش انگیزه، خودکارآمدی و رضایت تحصیلی دانش آموزان منجر شود. نتایج این تحقیق میتواند به معلمان و برنامه ریزان آموزشی کمک کند تا روش های مؤثرتری برای افزایش انگیزش و یادگیری دانش آموزان طراحی کنند. یادگیری مبتنی بر پروژه ( PBL ) به عنوان یک رویکرد آموزشی نوین، در سالهای اخیر توجه بسیاری از محققان، معلمان و برنامهریزان آموزشی را به خود جلب کرده است. این رویکرد، به دانش آموزان این امکان را میدهد که از طریق انجام پروژههای واقعی و مرتبط با زندگی، مهارتها و دانش خود را توسعه دهند. در دنیای امروز، که تغییرات سریع و نیاز به مهارتهای جدید در هر حوزهای احساس میشود، استفاده از روشهای آموزشی فعال و تعاملی از اهمیت بالایی برخوردار است. |
| کلیدواژه ها |
| یادگیری مبتنی بر پروژه، انگیزش تحصیلی، آموزش فعال، خودکارآمدی، رضایت تحصیلی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |