| 1 |
1145-5ARCONF (R1) |
"تأثیر محیط یادگیری هوشمند مبتنی بر اصول فراشناختی بر کاهش بار شناختی و افزایش مهارتهای خودتنظیمی زبانآموزان پسر پایه هشتم شهرستان اهواز در درس عربی |
مجید حمدانی، رضا شاطری، حسن شوسی زاده |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 2 |
1164-5ARCONF |
آموزش بکارگیری تکنیکهای نوین سنجش کلاسی درس عربی مقطع متوسطه ( بررسی موردی: کارت خروج، نقشه ذهنی، بازیهای تعاملی و کارپوشه و پورتوفیلو) |
سعیده جلالی فرد، لیلا سپهریان |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |
| 3 |
1236-5ARCONF (R1) |
آموزش زبان عربی در چارچوب رویکرد ساختنگرایی: نقش بازیهای آموزشی در تقویت خلاقیت زبانی و تعامل فعال |
حسین شهریاری پور، سامان حسنخانی، محمدعرفان اسدی زرندی |
پذیرفته شده |
| 4 |
1001-5ARCONF |
أثر الدلالات البلاغیة فی تکوین النظم القرآنی/ دراسة تطبیقیة فی الآیات العشر الأولی من سورة الأنبیاء |
سیداحمد موسوی پناه، محمود مسلمی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 5 |
1064-5ARCONF (R1) |
ابزار و شیوه ترجمه وتاثیر آن بر درآمدزایی از زبان و ادبیات عربی |
نازنین شعبانی، علی خضری |
پذیرفته شده |
| 6 |
1136-5ARCONF (R2) |
ادراکات و تجربیات دبیران عربی قم از نقش درس پژوهی بر رشد حرفهای آنان |
فاطمه علی پور، اعظم محمودی |
پذیرفته شده |
| 7 |
1139-5ARCONF (R1) |
ادراکات و تجربیات دبیران عربی قم از نقش درس پژوهی بر رشد حرفهای آنان ....... |
فاطمه علی پور، اعظم محمودی |
پذیرفته شده |
| 8 |
1160-5ARCONF (R1) |
ارزشهای تربیتی در کتب عربی رشته علوم تجربی: نگاهی بر ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین |
مالک کعب عمیر |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 9 |
1141-5ARCONF (R1) |
ارزیابی تمرینهای چهار جلد کتاب مبادی العربیة براساس طبقه بندی بلوم |
فریده اخوان پلنگ سرائی، گودرز کاکاوندی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 10 |
1101-5ARCONF |
ارزیابی کتاب درسی عربی پایه دهم ریاضی_تجربی بر اساس معیارهای سنجش کیفیت کتابهای درسی |
ساجد زارع، محمد علی محمدنیا |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 11 |
1230-5ARCONF |
از حفظ قواعد تا پرورش ارتباط: خوانشی فلسفی از بحران آموزش زبان عربی در ایران |
عزیز سواری |
پذیرفته شده |
| 12 |
1196-5ARCONF |
استدعاء الشخصیات التراثیة فی شعر علی الإمارة |
م.م. ظافر سباح حمیدی شناوة، م.م. أسیل جاسم عباس الشریفی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 13 |
1042-5ARCONF (R1) |
استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در ارتقای مهارتهای نگارش و ترجمه عربی |
محمدمهدی کاتب قوجه بگلو، مهدی یوسف زاده اربط |
پذیرفته شده مشروط |
| 14 |
1231-5ARCONF |
الإنزیاحُ و التمیّز فی سورة الأنبیاء مِن مَنظور لیتش |
احسان رسولی کرهرودی، ابراهیم اناری بزچلوئی |
پذیرفته شده |
| 15 |
1158-5ARCONF (R1) |
الاشکالات الدراسیة بجامعة فرهنجیان بردیس فاطمة الزهراء فی الأهواز ( مهارة المحادثة نموذجاً) |
فاطمه پیروزی، عفیفه موحدیان عطار |
پذیرفته شده |
| 16 |
1074-5ARCONF (R1) |
البنیة الرؤیویة والإمکانیات اللغویة فی مجموعة جلفر( قصة "جلفر فی بلاد الأقزام" نموذجا) |
پرنیان هوشنگی ماهر، عیسی متقی زاده |
پذیرفته شده |
| 17 |
1159-5ARCONF |
الصورة البصریة فی دیوان "البکاءعلى کتف الوطن" للشاعر یحیى السماوی |
فاطمه تنها، علی عبدالرضا ناصر البحرانی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 18 |
1035-5ARCONF (R1) |
الگوهای تدریس مبتنی بر نظریه بار شناختی در آموزش زبان عربی؛ چارچوبی برای ارتقای یادگیری معنادار |
لیلا صادقی نقدعلی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 19 |
1161-5ARCONF |
الگوهای جهانی آموزش مبتنی بر محتوا در آموزش زبان عربی |
محمد میر، کیمیا فتحی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 20 |
1112-5ARCONF (R1) |
الگوی آموزش هوشمند ضمایر و افعال ماضی عربی پایه هفتم با رویکرد هوش مصنوعی |
الهام بهی |
پذیرفته شده |
| 21 |
1078-5ARCONF (R1) |
بازخوانی انتقادی تاریخ، فلسفه و علم در آموزش زبان عربی (گسست در فهم، زبان و تعلیم) |
عزیزاله احمدی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 22 |
1068-5ARCONF |
بررسی ابعاد سبکی و زبانی در روایتپردازی زیدری نسوی: موردپژوهی نفثةالمصدور |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
| 23 |
1156-5ARCONF (R1) |
بررسی اثربخشی آموزش معکوس در ارتقای یادگیری و انگیزه دانشجومعلمان رشته آموزش زبان عربی در دانشگاه فرهنگیان |
اکرم شوشتری، نرگس صالحی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 24 |
1109-5ARCONF (R1) |
بررسی بلاغت تکرار واژگان در قرآن کریم و کارکردهای هنری آن (مطالعه موردی: سوره مریم) |
فاطمه سادات امیرفخریان |
پذیرفته شده |
| 25 |
1225-5ARCONF |
بررسی پیوستگی در رساله المعاش والمعاد(براساس روابط مفهومی و آوایی بین واژگان جناس و جملات ما قبل آنها) |
خدیجه زارعی گاوکش |
پذیرفته شده |
| 26 |
1148-5ARCONF (R1) |
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر پروژه (PBL) در تقویت مهارتهای زبانی و حرفهای دانشجومعلمان عربی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی |
آرزو شیدائی قره قشلاقی، رضا کریم پور کاسین |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 27 |
1084-5ARCONF |
بررسی تأثیر فرهنگ و تمدن عربی بر یادگیری زبان عربی در کتابهای دوره متوسطه دوم انسانی با تاکید بر نظر دبیران |
فاطمه اکبری زاده، فاطمه مزینانی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 28 |
1202-5ARCONF (R1) |
بررسی تاثیر شیوه های نوین تدریس بر بهبود عملکرد تعاملی دانش آموزان در کلاس عربی با تاکید بر هوش مصنوعی |
فاطمه عابدینی |
پذیرفته شده مشروط |
| 29 |
1119-5ARCONF |
بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش زبان عربی |
معصومه حاجی عموشا |
پذیرفته شده |
| 30 |
1241-5ARCONF (R1) |
بررسی تطبیقی آشناییزدایی معنایی در ادبیات معاصر با تکیه بر اشعار اخوان ثالث و ادونیس |
فاطمه چنانی |
پذیرفته شده |
| 31 |
1120-5ARCONF |
بررسی تطبیقی اندیشه های سیاسی-اجتماعی قاسم حداد و مهدی اخوان ثالث ( م.امید)) |
فاطمه پیروزی، فریده سلامت نیا، عاطی عبیات |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 32 |
1211-5ARCONF |
بررسی تطبیقی ترجمه آیتی و فولادوند با رویکرد معنایی گارسس (مطالعه موردی سوره شوری) |
حسین طرفی علیوی، فاطمه هویزاوی |
پذیرفته شده |
| 33 |
1193-5ARCONF |
بررسی تطبیقی قواعد املایی فارسی و عربی در کتابت واژگان عربی و کاربرد آن در کتب درسی عربی |
محمد شکری |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 34 |
1242-5ARCONF (R1) |
بررسی تطبیقی مضامین ملی و میهنی در شعر کودک و نوجوان (مطالعه ی موردی: اشعار مصطفی رحماندوست و سلیمان العیسی) |
توران عفری |
پذیرفته شده |
| 35 |
1114-5ARCONF |
بررسی تطبیقی نشانه شناسی عنصر «مکان» در رمان گوانتانامو از یوسف زیدان و رمان ۵۳ نفر از بزرگ علوی |
جواد رنجبر، مظفر اکبری مفاخر |
پذیرفته شده |
| 36 |
1054-5ARCONF (R2) |
بررسی چالشها و راهکارهای اثرگذاری واحد درسی کارنمای معلمی (پروژه) به عنوان ابزاری برای تربیت حرفهای معلمان در دانشگاه فرهنگیان |
محمودرضا توکلی محمدی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 37 |
1237-5ARCONF |
بررسی دقت و زیبایی در ترجمه سوره یوسف: نگاهی به ترجمه الهی قمشهای و محمدعلی رضایی اصفهانی از منظر "یوجین نایدا |
فاطمه صحرایی سرمزده |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 38 |
1025-5ARCONF (R1) |
بررسی راهبرد انگیزشی انتخابی در میزان یادگیری و علاقه دانشآموزان پایه یازدهم انسانی در آموزش عربی |
رضا دیبائی، فرشته دیبائی |
پذیرفته شده مشروط |
| 39 |
1221-5ARCONF (R1) |
بررسی راهبردهای تدریس موثر در آموزش زبان عربی |
محمد احمدی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 40 |
1143-5ARCONF |
بررسی روشهای آموزشی مؤثر بر تعامل و مشارکت فعال دانش آموزان |
پروانه حیدری |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 41 |
1176-5ARCONF (R1) |
بررسی سبک و زبان روایت در نفثةالمصدور زیدری نسوی با تأکید بر جنبههای بلاغی و آموزشی در آموزش زبان عربی |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده |
| 42 |
1008-5ARCONF |
بررسی سبک و نماد ادبیات پایداری درقصیده تلک قضیه مصطفی ابراهیم |
محدثه صادقیان |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 43 |
1037-5ARCONF (R1) |
بررسی سطح خوانایی کتاب عربی پایه هشتم از دیدگاه نظریه گانینگ |
حسن نجفی، علی خالقی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 44 |
1015-5ARCONF (R1) |
بررسی سوگیریهای فاصلهگذاری فرهنگی و تلقی غائب نسبت به زبان عربی در کتاب درسی عربی یازدهم انسانی |
علی رضا عساکره |
پذیرفته شده |
| 45 |
1107-5ARCONF |
بررسی سیر تکاملی تعریف توابع با تاکید بر نعت و بدل |
سعید عبیری |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
| 46 |
1168-5ARCONF (R1) |
بررسی عوامل انگیزشی مؤثر بر یادگیری زبان عربی با تکیه بر نظریهی خودتعیینگری دسی و رایان |
زهرا مهدوی مهر |
پذیرفته شده |
| 47 |
1206-5ARCONF (R1) |
بررسی فرصتها و چالشهای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی |
رضا خوشابی، حسین شهریاری پور |
پذیرفته شده مشروط |
| 48 |
1220-5ARCONF |
بررسی کاربردها و چالشهای بهکارگیری هوش مصنوعی در آموزش درس نگارش عربی |
علی ضیغمی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 49 |
1094-5ARCONF (R1) |
بررسی کارکرد مولفههای هوش عاطفی بر کنشگری مدرسان و فراگیران در آموزش زبان عربی |
مهران غلامعلی زاده، محمد کلاشی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 50 |
1020-5ARCONF |
بررسی کارکردهای زبانی در کتاب «عربی؛ زبان قرآن» پایهی هفتم بر اساس نظریه کلاوس برینکر |
یوسف متقیان نیا، فاطمه تختی، رسول بلاوی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 51 |
1092-5ARCONF (R1) |
بررسی مقایسهای آواشناسی در اخلاقیّات «مرصادالعباد» و «الأدب الصّغیر والأدب الکبیر» |
هدایت الله تقی زاده، طاهره آهخته |
پذیرفته شده |
| 52 |
1189-5ARCONF |
بررسی مقایسه ای نوع اسناد دانش آموزان پسر و دختر دارای افت تحصیلی درس عربی در مقطع متوسطه اول |
علی بابایی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 53 |
1224-5ARCONF |
بررسی مهارتهای گفتاری در قرآن کریم و تأثیر آن بر مخاطب براساس نظریهی جان سرل |
خدیجه زارعی گاوکش |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |
| 54 |
1125-5ARCONF |
بررسی موانع روانی-اجتماعی موثر بر یادگیری زبان عربی و تکنیکهای مفید جهت یادگیری خودجوش دانشآموزان مطالعه موردی: دانشآموزان پایه دوازدهم دبیرستان فرزانگان شهرستان دزفول |
نسرین قیصری، نرگس قیصری |
پذیرفته شده مشروط |
| 55 |
1122-5ARCONF (R1) |
بررسی میزان بیتوجهی به دو مهارت زبانی شنیداری و نوشتاری در کتاب عربی دهم رشتۀ ادبیات و علوم انسانی (بررسی موردی تمرینات سه درس نخست کتاب) |
حسین نظری جناقرد |
پذیرفته شده |
| 56 |
1209-5ARCONF |
بررسی نقش ترجمه ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی در یادگیری زبان عربی (چالشها و تهدیدها) |
نصیر ملکی، زینب بلوچ زهی |
پذیرفته شده |
| 57 |
1210-5ARCONF (R1) |
بررسی نمونه هایی از بلاغت در واژگان قرآن کریم از منظر فاضل السامرائی |
ابوالفضل زارعی، ابوالفضل کرد |
پذیرفته شده |
| 58 |
1007-5ARCONF |
بررسی و مقایسه ی زندگی ،سبک ادبی و درون مایه ی آثار بزرگ علوی و نجیب محفوظ |
نرجس سادات کوچکی مهابادی |
پذیرفته شده مشروط |
| 59 |
1049-5ARCONF (R1) |
بکارگیری فناوری اطلاعات وارتباطات(بررسی نقش رسانه های اجتماعی و دیگر وسایل ارتباط جمعی در آموزش زبان عربی |
عادل عفراوی |
پذیرفته شده |
| 60 |
1062-5ARCONF |
بنیادهای فلسفی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی: بررسی تقابل فناوری و میراث زبانی |
عبدالباسط عرب یوسف آبادی، آسیه رودنی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 61 |
1088-5ARCONF (R1) |
بهبود تفکر خلاق دانش آموزان در یادگیری زبان عربی از طریق مدل آموزشی مبتنی بر پروژه |
فاروق نعمتی، رضا دره بیدی |
پذیرفته شده |
| 62 |
1131-5ARCONF |
بینامتنیت داستانهای قرآنی در سرودههای عدنان الصائغ |
حسین محسنی، قاسم پورعباسی |
پذیرفته شده |
| 63 |
1056-5ARCONF (R1) |
پایلوت دانشگاهی آموزش عربی تخصصی در مقایسه با عربی عمومی و اثر آن در فهم نهایه الحکمة |
فاطمه فرضعلی |
پذیرفته شده |
| 64 |
1038-5ARCONF |
پلتفرمهای هوشمند آموزش عربی در عصر هوش مصنوعی «گذر از چالشهای فنی به سوی تولید محتوای پویا» |
نرگس داغله |
پذیرفته شده |
| 65 |
1052-5ARCONF |
تأثیرات تربیتی بازی و سرگرمی کودک در شعر فارسی و عربی معاصر |
عفیفه موحدیان عطار |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 66 |
1170-5ARCONF (R1) |
تأثیر متون دینی بر مضامین اشعار عدنان الصائغ |
حسین محسنی، قاسم پورعباسی |
پذیرفته شده مشروط |
| 67 |
1187-5ARCONF (R1) |
تاثیر آموزش مجازی بر مهارت گفتاری و شنیداری زبان عربی |
اسماعیل شه بخش، یحیی ریگی |
پذیرفته شده مشروط |
| 68 |
1198-5ARCONF (R1) |
تاثیر الذکاء الاصطناعی فی اللغه العربیه |
نرگس مظاهری خسرجی |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
| 69 |
1151-5ARCONF (R1) |
تاثیر بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان عربی: یک مرور نظام مند |
مهناز خیاط، فاطمه زنگنه |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 70 |
1060-5ARCONF (R1) |
تاثیر شیوه های نوین تدریس بر آموزش زبان عربی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان کرخه |
فاطمه طرفی |
پذیرفته شده |
| 71 |
1029-5ARCONF (R1) |
تاثیر هوش مصنوعی برآموزش زبان عربی :چالش ها،فرصت و افق آینده |
زینب بیت سیاحی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 72 |
1017-5ARCONF (R1) |
تاثیر یادگیری مبتنی بر پروژه در انگیزش تحصیلی |
مینا عنصری |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 73 |
1152-5ARCONF |
تجربه زیسته دانشجویان معلمی زبان عربی از تعامل با دستیارهای گفتاری هوشمند: یک مطالعه پدیدارشناسانه |
مجید حمدانی، حسن شوسی زاده، رضا شاطری |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 74 |
1212-5ARCONF |
تجلی شخصیت پیامبر(ص) در ادبیات فارسی و عربی (نمونه موردی: اشعار حیدرحلّی و محمد حسین شهریار) |
فاطمه تنها |
پذیرفته شده |
| 75 |
1215-5ARCONF |
تحلیل الأفعال الکلامیة فی سورة الواقعة (دراسة تداولیة) |
فاطمه تنها، پریا کیوانی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 76 |
1245-5ARCONF |
تحلیل تطبیقی اشتراک گذاری دانش و رویکردهای مدیریت تعارض در بین دانشجومعلمان عربی خوزستان |
زینب قاسمی اصل |
پذیرفته شده |
| 77 |
1173-5ARCONF (R1) |
تحلیل جامعهشناختی بازنمایی حاشیهنشینان در رمان «لعنة کین» فوزی الهنداوی بر اساس دیدگاههای لوسین گلدمن |
محمد مهدی کریمی، میثم کرمی عنایت، زهرا کریمی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 78 |
1140-5ARCONF |
تحلیل جایگاه آموزشگر در بهبود یادگیری عربی برپایه مطالعات نظری«مورد پژوهی مقطع متوسطه اوّل» |
پوران رضایی چوشلی، علی خالقی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 79 |
1146-5ARCONF (R1) |
تحلیل دیدگاههای نقد فرهنگی عبدالله غذامی با مروی بر رویکرد انتقادی او به نقد بلاغی قدیم |
علی پروانه، علی سلیمی، حدیث دارابی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 80 |
1232-5ARCONF (R1) |
تحلیل شکاف آموزشی میان آموزش زبان عربی در دوره متوسطه و دانشگاه و پیامدهای آن بر تربیت معلمان |
ابوطالب درانی |
پذیرفته شده مشروط |
| 81 |
1218-5ARCONF |
تحلیل کاربردی و یادگیرندهمحور کتاب «عربی، زبان قرآن (۳)» پایه دوازدهم رشتههای علوم تجربی و ریاضیفیزیک |
سبحان کاوسی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 82 |
1093-5ARCONF |
تحلیل محتوای آموزشی مطالعه موردی: کتاب" نقش و اهمیت درس عربی در سیستم آموزش و پرورش" |
پوران رضائی چُوشَلی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 83 |
1186-5ARCONF |
تحلیل محتوای درس سوم کتاب عربی پایه دهم رشته انسانی با تأکید بر نقش آموزشی تصویر و تلفیق معارف |
سبحان کاوسی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 84 |
1194-5ARCONF |
تحلیل محتوای درس عربی براساس تفاوت های فردی مطالعه موردی درس سوم پایه هشتم |
عظیمه ریحانی اردبیلی، سمیرا خدامرادی، رامین صداقت |
پذیرفته شده مشروط |
| 85 |
1244-5ARCONF (R1) |
تحلیل محتوای سوالات آزمون نهائی «عربی، زبان قران (3)» پایه ی دوازدهم رشته های علوم تجربی- ریاضی براساس سطوح طبقه بندی سولو |
علی محمدزاده سلطان احمدی |
پذیرفته شده |
| 86 |
1106-5ARCONF (R1) |
تحلیل محتوای کتاب درسیعربی،زبان قرآن (1) پایه دهم بر اساس مؤلفههای ظاهری |
حمید فلاحت حسین آباد، حمید متولی زاده نائینی، مهدی وطن دوست |
پذیرفته شده |
| 87 |
1147-5ARCONF |
تحلیل محتوای کتاب عربی دوازدهم رشته علوم تجربی-ریاضی براساس اهداف آموزشی مِریل |
علی خالقی، امیرحسین تک روستا |
پذیرفته شده |
| 88 |
1016-5ARCONF |
تحلیل مظاهر الذکاء العاطفی فی کتاب (لغتی الجمیلة) للصف الثامن بسلطنة عمان من منظار دانییل جولمان |
رسول بلاوی، علی رضا پریزن |
پذیرفته شده |
| 89 |
1171-5ARCONF |
تحلیل نتائج الامتحانات النهائیه فی محافظة خوزستان، عینة البحث مادة العربیة لغة القرآن للصف التاسع فی قضاء الحمیدیه على ضوء المنهج التحلیلی الإحصائی |
هادی مروانی، عاطی عبیات |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 90 |
1012-5ARCONF (R1) |
تحلیل وبررسی واژگان اندوهساز در شعر "ثلاثون بحراً للغَرَق" سروده قاسم حداد |
علی ثامری، علی خضری |
پذیرفته شده |
| 91 |
1105-5ARCONF |
«تضمین»؛حقیقت یا مجاز و ترجمه های قرآن کریم |
سعید فخاری |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 92 |
1026-5ARCONF (R3) |
تطبیق محتوای کتاب های عربی متوسطه اول با راهکارهای هوش مصنوعی:گامی نو در آموزش معنادار |
اسماء عبیداوی، رسول بلاوی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 93 |
1066-5ARCONF (R1) |
تفاوت های مراعات نظیر در ادبیات فارسی و عربی |
امیر طاها جوادی منش، حسن مرادی |
پذیرفته شده مشروط |
| 94 |
1083-5ARCONF |
تقنیات الذکاءات المتعددة فی کتاب (اللُّغَةُ العَرَبیَّةُ) للصف الثامن فی دولة الإمارات علی ضوء نظریة غاردنر |
علی رضا پریزن، عاطی عبیات |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 95 |
1219-5ARCONF |
تقویم کمی وکیفی لمدى فعالیة سلسلة الکتب التعلیمیة «العربیة بین یدیک» بناءً على نظریة اکتساب اللغة الثانیة لستیفن کراشن |
فائزه پسندی، صفورا قدمی حسین آبادی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 96 |
1077-5ARCONF (R1) |
توظیف الأدب القصصی فی تنمیة المهارات اللغویة لغیر الناطقین بالعربیة: دراسة على قصة خضراء کالعلقم هانی الراهب |
وئام العلی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 97 |
1195-5ARCONF |
توظیف الشخصیة القرآنیة ورموزها الدلالیة فی شعر جاسم الصحیح (مجموعة ما وراء حنجرة المغنی أنموذجاً) |
سارا پورمهدی ابراهیمی، عبدالعزیز حمادی |
پذیرفته شده |
| 98 |
1238-5ARCONF |
ثنائیة العطاء والرفض فی بناء الشخصیة التراجیدیة فی قصیدة (البئر المهجورة) لیوسف الخال |
عبدالعزیز حمادی، جواد رنجبر |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 99 |
1142-5ARCONF |
ثورة الطف: "حضاریٌّ متکامل فی الإصلاح الدینی والسیاسی أنموذجا |
مهدی فرحانی |
پذیرفته شده |
| 100 |
1036-5ARCONF (R1) |
جستاری پیرامون استراتژیهای یادگیری دانش واژگان برای تقویت مهارتهای زبانی دانشجویان رشته زبان عربی |
جمال طالبی قره قشلاقی، علی عدالتی نسب |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 101 |
1155-5ARCONF (R1) |
جستاری در بینامتنیت دینی اشعار ناصر خسرو با نهج البلاغه؛ مطالعه موردی پرهیزگاری و صبر. |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده مشروط |
| 102 |
1132-5ARCONF |
جلوههای بلاغت واژگانی در قرآن کریم و کاربردهای آن در آموزش زبان و ادبیات عربی |
ابراهیم صفی خانی |
پذیرفته شده |
| 103 |
1032-5ARCONF (R1) |
جمالیات الصور البیانیة فی نثر الجاحظ |
حیدر شوشی عدای عدای، مسعود باوان پوری |
پذیرفته شده |
| 104 |
1059-5ARCONF (R1) |
چالش ها و راهکارهای مکالمه محور سازی عربی پایه هشتم دبیرستان |
حمید متولی زاده نائینی، محمد عرفان زمانی خوراسگانی |
پذیرفته شده |
| 105 |
1169-5ARCONF (R1) |
چالشها و فرصتهای آموزش عربی به نسل آلفا (متولدین بعد از 2010) |
حسن هنرکار، سید برزو جمالیان زاده |
پذیرفته شده مشروط |
| 106 |
1228-5ARCONF (R1) |
حرکیّة الترکیب وأثرها فی اداء المعنى القرآنی |
محمد یاسین الشکری |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 107 |
1095-5ARCONF |
خوانشِ فرمالیستی پیرنگ (plot) در داستانهایِ کوتاه غسان کنفانی |
محمدصادق ضرونی، خیریه عچرش |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 108 |
1153-5ARCONF |
خوانشی تطبیقی ادبیات مقاومت در اشعار علی موسوی گرمارودی و محمود درویش؛مطالعه موردی پیامدهای مخرب جنگ |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده |
| 109 |
1181-5ARCONF (R1) |
خوانشی تطبیقی ادبیات مقاومت در اشعار علی موسوی گرمارودی و محمود درویش؛مطالعه موردی پیامدهای مخرب جنگ. |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده مشروط |
| 110 |
1033-5ARCONF |
دراسة تجلیات التشبیه فی دیوان الشیخ محمد حسین الغروی (دیوان الأنوار القدسیة أنمودجا) |
مرتضی جواد عبدالکاظم الهلالی، علی بابایی دم طسوج، مسعود باوان پوری |
پذیرفته شده |
| 111 |
1227-5ARCONF |
رابطهی بین آگاهی فراشناختی و عملکرد گفتاری در مکالمه زبان عربی در میان کودکان فارسیزبان |
مبینا مردان زاده، فرامرز میرزایی، کبری روشنفکر، محمد کلاشی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 112 |
1208-5ARCONF (R1) |
راهبردهای ایجاد انگیزه و کیفیتبخشی دانش موضوعی در آموزش زبان عربی |
احمد لامعی گیو، سمیه اقبالی نسب |
پذیرفته شده مشروط |
| 113 |
1184-5ARCONF (R1) |
راهبردهای مفید تدریس موثر در آموزش زبان عربی |
خدیجه بیت سیاح |
پذیرفته شده |
| 114 |
1086-5ARCONF |
راهکارهای افزایش اثرگذاری درس آزمایشگاه زبان بر توسعه مهارتهای گفتاری و نوشتاری دانشجویان |
علی عدالتی نسب، جمال طالبی قره قشلاقی |
پذیرفته شده |
| 115 |
1031-5ARCONF (R1) |
روشهای تدریس فعال در بخش متن کتاب درسی عربی متوسطه دوم |
حمید فلاحت حسین آباد، حمید متولی نائینی، مهدی وطن دوست، هادی فلاحت حسین آباد |
پذیرفته شده |
| 116 |
1216-5ARCONF (R1) |
زیبایی بلاغت در خطبه های علی علیه السلام : واکاوی صنایع بلاغی در خطبه شقشقیه |
سهیلا پوربابادی، فاطمه بیگم بال افکن |
پذیرفته شده مشروط |
| 117 |
1080-5ARCONF |
زیبایی های بلاغی درخصوص اثبات یا رد واوالثمانیه در قرآن کریم |
جمال ساعدی وفا، مریم سیاحی، آمنه طرفی زاده |
پذیرفته شده |
| 118 |
1104-5ARCONF |
سادهسازی قواعد در کتابهای نونگاشت عربی متوسطه یک واقعیت یا یک برداشت سادهانگارانه از مفهوم سادهسازی |
مجید محمدی بایزیدی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 119 |
1240-5ARCONF (R1) |
شناسایی عوامل موثر بر عدم تمایل معلمان مقطع متوسطه به فعالیتهای پژوهشی |
احمد ملکی پور |
پذیرفته شده |
| 120 |
1126-5ARCONF (R3) |
طراحی الگویی آموزشی بر پایه نظریه بار شناختی: واکاوی واژگان تحولات کیهانی در قرآن برای تسهیل آموزش ترجمه و درک زبان عربی |
منا تکاورنژاد، رضا خوشحال |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 121 |
1003-5ARCONF (R1) |
طراحی چارچوب آموزش واژگان عربی با استفاده از داستانپردازی تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی ویژه دانشآموزان دوره متوسطه اول |
امیرحسین توانگر، آنیتا روزبهی، رحیم آقایی |
پذیرفته شده مشروط |
| 122 |
1070-5ARCONF (R1) |
طرّاحی و اجرای الگوی تدریس یازدهمرحلهای درس « اَلمواعِظُ العَدَدِیّة مِن رَسولِ اللّهِ صَلَّی اللّه علیه و آله » عربی دهم ریاضی – تجربی با تأکید بر راهبردهای روانشناختی |
مسعود رستنده |
پذیرفته شده |
| 123 |
1118-5ARCONF |
طراحی واحد یادگیری درس اول عربی دوازدهم تجربی (الدین و التدین) |
محمد قدرتی شاتوری، مصطفی آتشکار |
پذیرفته شده |
| 124 |
1041-5ARCONF (R1) |
عناصر الموروث الثقافی البیئی وإسهاماتها فی تعزیز الوعی الجماعی فی الکتب المدرسیة العمانیة )کتاب مادة اللغة العربیة للصف السادس نموذجا) |
رسول بلاوی، سرور سعیداوی، محسن عباسی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 125 |
1235-5ARCONF |
غیاب الأسس الفنیة للترجمة فی کتب اللغة العربیة للمرحلة الثانویة فی إیران: دراسة تحلیلیة نقدیة |
سنا غلامی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 126 |
1203-5ARCONF (R1) |
کاربرد پادکست های عربی در تقویت مهارت شنیداری |
سلیمه براهوئی، اسماعیل شه بخش |
پذیرفته شده |
| 127 |
1247-5ARCONF |
کاربرد پادکست های عربی در تقویت مهارت های شنیداری |
سلیمه براهوئی، اسماعیل شه بخش |
پذیرفته شده |
| 128 |
1201-5ARCONF (R1) |
کاربرد رویکرد بازیمحور در آموزش زبان عربی برای غیرعرب زبانان |
الهه تمیمی، سعد جابریانی، محمد کلاشی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 129 |
1071-5ARCONF (R1) |
کاربردهای «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» در بهبود مهارتهای زبانی دانشجومعلمان رشته آموزش زبان عربی |
اعظم محمودی، فاطمه علی پور |
پذیرفته شده |
| 130 |
1063-5ARCONF (R1) |
کاربرد هوشمصنوعی در آموزش زبان عربی |
زهرا قایقی |
پذیرفته شده مشروط |
| 131 |
1129-5ARCONF (R1) |
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش زبان عربی: فرصتها، چالشها |
میرزاعلی کتابی، سید مهدی سجادی فر |
پذیرفته شده |
| 132 |
1110-5ARCONF (R1) |
کارکرد گونه های تقابل در جزء سی قرآن کریم |
حسن علی شربتدار |
پذیرفته شده |
| 133 |
1090-5ARCONF |
کارکرد نظریۀ تحلیل مؤلفهای در جایگزینی واژگانی |
کبری راستگو |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 134 |
1011-5ARCONF (R1) |
کتاب جامعالدروسالعربیة و آموزش علم نحو |
مجتبی محمدی مزرعه شاهی، مهناز کریمی مزرعه شاه |
پذیرفته شده |
| 135 |
1223-5ARCONF (R1) |
کج فهمی های آموزش زبان عربی در ایران |
الهه کاوسی |
پذیرفته شده |
| 136 |
1191-5ARCONF |
مدی توظیف منهج السمعی – الشفهی فی تعلیم مهارة الاستماع للغة العربیة ( دراسة للتجربة المعاشة لطلاب جامعة طهران) |
فاطمه دهقانی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 137 |
1135-5ARCONF (R1) |
مروری نظاممند بر روشهای تدریس فعال با هدف تحقق یادگیری پویا و دانشآموزمحور |
ریحانه دهقانی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 138 |
1243-5ARCONF |
مشکلات معناشناختی در واژهگزینی و ترجمه میان فارسی و عربی |
محمد شکری |
پذیرفته شده مشروط |
| 139 |
1085-5ARCONF |
مشهابهت یاب شمیم |
عزیزاله احمدی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 140 |
1214-5ARCONF (R1) |
معنا شناسی واژه «فَجْأَةً» در قرآن و روایات و استخراج دلالت های تربیتی آن |
احمد سیلاوی |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |
| 141 |
1239-5ARCONF |
مفارقة الموقف فی مجموعة "المشهد الأخیر" القصصیة للکاتبة العراقیة زینب جاسب (وفقاً لنظریة میویک) |
حسین طرفی علیوی، عبدالعزیز حمادی، عاطفه عطشانی، فاطمه هویزاوی |
پذیرفته شده |
| 142 |
1127-5ARCONF |
مقتضای حال قرینهای همنشین برای مفهوم شناسی الفاظ قرآن کریم |
مرضیه منصوریان |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
| 143 |
1051-5ARCONF |
موانع روانی و اجتماعی مؤثر در یادگیری زبان عربی (مطالعه موردى آموزشگاه متوسطه دوم دخترانه کوثر) |
مهدی ترک شوند |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
| 144 |
1061-5ARCONF (R1) |
موتیف الطفولة ودلالاته فی دیوان "وصیة طفل فلسطینی" لمرتضی التمیمی |
عاطی عبیات، سجاد سلامات |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 145 |
1234-5ARCONF |
میزان آشنایی معلمان عربی دورۀ متوسطۀ اول اهواز با هوش مصنوعی و به کارگیری آن در آموزش |
رباب حویزاوی، شیما فاضلی |
پذیرفته شده |
| 146 |
1174-5ARCONF (R1) |
(نقد بلاغی در زبان و ادبیات عرب: رویکردی تحلیلی به تولید معنا و سنجش فرهنگی) |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده مشروط |
| 147 |
1067-5ARCONF (R1) |
نقد بلاغی در زبان و ادبیات عرب: رویکردی تحلیلی به تولید معنا و سنجش فرهنگی. |
سیروس پوربخش |
پذیرفته شده |
| 148 |
1079-5ARCONF (R2) |
نقش تحلیل های چندگانه در مسائل نحوی و تأثیر آن بر فرایند آموزش و یادگیری |
نسرین باقرزاده فسقندیس، صادق هاشمی امجد |
پذیرفته شده |
| 149 |
1130-5ARCONF |
نقش تحول آفرین هوش مصنوعی در توسعه مهارتهای زبانی درس عربی و پارادایم های آموزشی |
زهرا شب خیز |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |
| 150 |
1087-5ARCONF (R1) |
نقش داستان دیجیتال عربی در یادگیری مشارکتی: رویکردی گروهی و پروژه محور در آموزش زبان عربی |
صدیقه حسینی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 151 |
1091-5ARCONF |
نقش دانش صرف در تفسیر قرآن |
کبری راستگو |
پذیرفته شده |
| 152 |
1047-5ARCONF |
نقش کمبود متون اصیل عربی در آموزش مدارس و دانشگاه فرهنگیان |
محمد مهدی آقاسی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 153 |
1058-5ARCONF (R1) |
نقش هوش مصنوعی در آموزش و ارزشیابی زبان عربی: فرصتها، چالشها و چشماندازها |
رضا بکران، علم الهدی فروغی |
پذیرفته شده |
| 154 |
1226-5ARCONF |
نهج بدیع فی تعلیم قواعد الإعلال |
حجت حکمت |
پذیرفته شده مشروط |
| 155 |
1165-5ARCONF |
هوش مصنوعی به مثابه دستیار آموزشی معلم زبان عربی: مرور نظاممند قابلیتها و بسترهای موجود |
شیدا اچرش |
پذیرفته شده |
| 156 |
1040-5ARCONF |
واکاوی انتقادی رویکردهای تدریس مهارتهای زبان عربی در دانشگاههای ایران |
علی سعیداوی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 157 |
1004-5ARCONF (R1) |
واکاوی پدیدارشناسانه تاثیر مهارت های زبانی معلمان عربی بر پیشرفت و انگیزش تحصیلی دانش آموزان، بر اساس تجربه زیسته یک معلم در مدارس پسرانه شهرستان سده |
حسین ارجمند |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
| 158 |
1144-5ARCONF (R1) |
واکاوی تجارب معلمان زبان عربی از بهکارگیری تکنیکهای نوین و فناوریهای آموزشی در تقویت یادگیری خودانگیخته و مستقل دانشآموزان: یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل تماتیک |
سیده نرگس صالحی، اکرم شوشتری |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
| 159 |
1134-5ARCONF (R1) |
واکاوی تطبیقی فضایل امیرالمؤمنین در آینۀ اشعار حمیری و شهریار |
میثم کرمی عنایت، میلاد حضرتی، محمد مهدی کریمی |
پذیرفته شده |
| 160 |
1053-5ARCONF |
واکاوی راهبردهای پداگوژیک در تقویت استقلال شناختی و ارتقای یادگیری خودانگیخته در دانشآموزان در درس زبان عربی |
محدثه السادات حسینی، علی بهادری، فاطمه مرادخانی |
پذیرفته شده |
| 161 |
1121-5ARCONF (R1) |
واکاوی راهبردهای پداگوژیک در تقویت استقلال شناختی و ارتقای یادگیری خودانگیخته در دانشآموزان در درس زبان عربی(مقاله مجدد ارسال شده است باگزارش مشابهتیابی) |
محدثه السادات حسینی، علی بهادری، فاطمه مرادخانی |
پذیرفته شده مشروط |
| 162 |
1045-5ARCONF (R2) |
واکاوی کمبودها و نارساییهای برنامه درسی واحد زبان و ادبیات عرب در دانشگاه فرهنگیان |
میلاد علیپور گراوند |
پذیرفته شده |