| کاربرد هوشمصنوعی در آموزش زبان عربی |
| کد مقاله : 1063-5ARCONF (R1) |
| نویسندگان |
|
زهرا قایقی * دانشگاه فرهنگیان-پردیسحضرت معصومه (س)-قم |
| چکیده مقاله |
| معلمان در عرصه آموزش نقش مهمی دارند با پیشرفت تکنولوژی ضرورت به روز رسانی دانش واستفاده از ابزارهای نوین برای بهبود فرایند یاددهی و یادگیری بیش از بیش احساس می شود. .هوشمصنوعی که یکی از فناوریهای اخیر است میتواند به معلمان در زمینه آموزش کمک شایانی کند. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی «کاربرد هوشمصنوعی (AI)در آموزش زبان عربی»است. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوا، از طریق مطاله کتاب و مقالههای مرتبط است. نتایج پژوهش حاکی از این است که هوشمصنوعی میتواند با ارائه برنامه تعاملی،چتباتهای آموزشی،آموزش انلاین، دسترسی به منابع آموزشی متنوع و کمک به فرایند تصحیح اوراق امتحانی، فرایند یادگیری زبان عربی را تسهیل کند. و استفاده از این روشهای نواورانه تدریس با هوشمصنوعی میتواندبه طور کلی کیفیت و کارایی آموزش زبان عربی را ارتقا دهد و به دانشاموزان در سراسر جهان کمک کند تا سریع تر و موثر تر زبان عربی را یاد بگیرند. بااین حال، هوشمصنوعی ابزار قدرتمندی که می تواند مکمل روش تدریس سنتی باشد اما جایگزین معلمان نخواهد بود و با چالشهایی نظیر محتوا آموزشی مناسب و تعامل آموزش انسانی با آموزش مبتنی بر هوشمصنوعی را به همراه دارد. پیشرفتهای مداوم در فناوری هوشمصنوعی میتواند به رفع این چالشها کمک کرده و امکانات جدیدی را در زمینه آموزش عربی فراهم اورد. |
| کلیدواژه ها |
| هوشمصنوعی، زبان عربی،آموزش، دانشآموزان. |
| وضعیت: پذیرفته شده مشروط |