| راهبردهای مفید تدریس موثر در آموزش زبان عربی |
| کد مقاله : 1184-5ARCONF (R1) |
| نویسندگان |
|
خدیجه بیت سیاح * دبیر عربی متوسطه اول آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز |
| چکیده مقاله |
| زبان عربی به عنوان زبانی غنی و دارای ساختار پیچیده، جایگاه ویژهای در نظام آموزشی و فرهنگی ایران دارد. آموزش این زبان نیازمند بهرهگیری از شیوههای متنوع و علمی است تا فراگیران بتوانند ضمن درک قواعد و ساختارهای آن، در مهارتهای چهارگانهی زبانی (شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن) به تسلط دست یابند .همچنین تدریس زبان عربی با توجه به ویژگی های خاص این زبان از جمله پیچیدگی های دستور زبان و تنوع لهجه ها ، نیازمند روش هایی است که بتواند یادگیری را برای زبان آموزان و دانش آموزان ساده تر و جذاب تر. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی راهکارهایی است که ضمن ایجاد انگیزه، موجب افزایش مشارکت فراگیران و تسهیل فرایند یادگیری میشوند و می توانند یادگیری را تسهیل کرده و نتایج بهتری را به همراه داشته باشند. کند در این مقاله، روشهای نوین و مؤثر تدریس زبان عربی مورد بررسی قرار گرفتهاند: *بخش اول: روش های تدریس عربی مبتنی بر مهارت ها *بخش دوم: روش های تدریس عربی مبتنی بر همراهی *بخش سوم: روش های تدریس عربی مبتنی بر فناوری |
| کلیدواژه ها |
| روشهای تدریس، زبان عربی، مهارتهای زبانی، فناوری آموزشی، یادگیری تعاملی |
| وضعیت: پذیرفته شده |