| بررسی مقایسه ای نوع اسناد دانش آموزان پسر و دختر دارای افت تحصیلی درس عربی در مقطع متوسطه اول |
| کد مقاله : 1189-5ARCONF |
| نویسندگان |
|
علی بابایی * استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. Babaeiali2060@cfu.ac.ir |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر با هدف مقایسه نوع اسناد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دارای افت تحصیلی در درس عربی انجام شده است؛ جامعه این تحقیق دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه در شهر بهبهان در دو رشته ریاضی و علوم تجربی می باشد که در درس عربی دارای افت تحصیلی بوده اند؛ تعداد افراد مطالعه شده به عنوان نمونه در این پژوهش مجموعا 143 نفر بوده است (پسر 60 و دختر 83) که از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دو جنس پسر و دختر انتخاب شده اند. یافته ها نشان دادند هر دو جنس پسران و دختران دانش آموز از همه جنبه های اسنادی جهت توجیه افت تحصیلی خود در درس عربی استفاده کرده اند ولی در این بین از جنبه اسنادی "تلاش"، بیشتر از جنبه های دیگر استفاده برده اند؛ همچنین در جنبه های اسنادی "استعداد" و "سطح دشواری" بین دختران و پسران تفاوت معنا داری مشاهده می شود. |
| کلیدواژه ها |
| جنبه های اسنادی، افت تحصیلی، تلاش، شرایط، استعداد، شانس، سطح دشواری. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |